torsdag 24 september 2009

Spinning

Hallå alla glada!

Jag kom precis hem från ett spinningpass och jag känner mig grymt nöjd med min insats under passet. Jag kämpade hela vägen igenom, även när jag kände för att lägga mig på golvet och dö så kämpade jag. Duktig jessica!

Dock så började passet inte så bra för min del... Jag tränade själv idag och för mig är det alltid så att är jag själv någonstans så kommer jag göra bort mig på ett eller ett annat sätt och så även idag.
Först snubblar jag till precis när jag kommer in i salen varpå jag skriker till ett sådant där tjejigt töntskrik. "bra start men det är ingen fara" tänkte jag och gick fram till en cykel. Jag fattar tag om låsspärren för att få loss sadeln så jag kan ställa in den i rätt höjd. Låsspärren sitter fast! "Ok då byter vi cykel då" tänker jag och tar min vattenflaska till nästa cykel. Här får jag loss låspärren, dock med lite våld. "Phu vilken tur" Jag tar tag i sadeln för att dra uppåt till den höjden jag vill ha. Eftersom allt annat suttit så hårt tar jag i lite extra vilken resulterar i att jag står där med sadeln i handen i stället för på cykeln. Jag sätter försiktigt tillbaka sadeln i rätt höjd. Vid de här laget sitter alla andra i hela salen och glor och småflinar åt mig. "Underbar start på passet, det här bådar gott".
Ibland blir jag så trött på mig själv att jag inte kan vara en sån där smidig människa som allt går rätt för. Fast då skulle jag ju inte vara jag. Men jag genomförde passet trots lite pinsamheter i början, så härligt jobbat till mig själv.

Nu blir det mat och snart kommer Linus hem, äntligen!
Trevlig kväll allihopa!

1 kommentar:

Tina Bäckhag sa...

Jag tycker du är modig och duktig!