torsdag 10 september 2009

Då var det dax...

för mitt nya liv att börja på riktigt! Så spännande!
Jag har under några år förvandlats till en lat soffpotatis som har blivit väldigt bra på att göra allting sedan. Men nu är det ändring på den saken serru, från och med nu skall jag bli en hurtbulle som är sådär otrevligt sund så man bara stör ihjäl sig och jag skall göra saker i god tid så att de inte bara ligger och bildar en skrämmande hög med massa måsten. Eller ja, detta är i alla fall mitt mål med min livstils förändring.Det kommer att ta ett tag tills jag kommer dit men idag är dagen då jag börjar min förvandling.

Hitintills idag så har mitt nya liv sett ut så här:
Gick upp relativt tidigt (kl:9 på en ledig dag)för att äta en stadig frukost med flingor och bär. Kollade ett avsnitt av Gilmore Girls (nyttigt för själen) för att sedan sätta igång med att plugga, på dagens schema står boken "Kulturgeografi - en ämnesteoretisk introduktion" av Gren och Hallin. Jag riktigt känner att jag blir smartare för varje sida jag läser.
Senare idag är det inhandlade av ett träningskort som gäller samt ett Body Pump pass tillsammans med Vickan. Jag kommer att ha så ont så ont i mina muskler imorgon med tanke på att jag inte tränat något seriöst på över ett år. Vi får väl se hur jag mår imorgon. Konstigt nog är faktiskt motivationen på topp och jag skall bannemej klara detta!

Hurra för mig och min livstilsförändring!

Inga kommentarer: