måndag 28 september 2009

Skola och magknip

Kom precis hem efter en klippning och en vända i skolan. Håret blev bra, som förut. Klippte bara bort det slitna så det är ingen skillnad på frisyren. Efter det blev det en snabbis i skolan med gruppen. Vi gick igenom arbetet och delade upp det inför redovisningen på onsdag. Usch jag tycker verkligen att det vi gör nu är tråkigt. Jag förstår inte för allt i världen vad exakt det är med denna terminen som gör mig behörig gymnasielärare istället för bara behörig högstadielärare! Det är verkligen bara för att man skall gå längre för det låter rimligt att man skall ha läst längre som gymnasielärare.

Efter grupparbetet tog jag och Theres en fika i stan vilket var trevligt. Tyvärr så var väl fikat inte det roligaste, en torr macka med kaffe och mineralvatten men men så kan det bli. Efter fikan, på vägen hem fick jag jätte ont i magen. Det är lite illamåendekänsla och lite värk. Inte så bra. Får vila en stund och se om det går över så jag kan träna sen ikväll. Annars får jag träna imorgon istället. Nä nu skall jag lägga mig med vår vetekudde på magen och invänta bättre tider. Höres när jag vaknar igen.

Inga kommentarer: