lördag 26 september 2009

Helgen so far

Ja då vart det lördag. Både fredagen och lördagen har rusat förbi men det har hunnits med en hel del. I går åkte jag och Linus på en impulstripp till Alingsås. Vi tänkte att vi skulle ta en fika och kika runt lite men fika blev det inte så mycket av. Istället hamnade vi på en restaurang där maten var bland de mest osmakliga jag någonsin ätit. Vi mådde illa en bra stund efter besöket och lämnade den nästan orörda maten för att istället äta på Sibylla. Där vet man ju i alla fall vad man får. Efter Alingsås åkte vi till Ikea och köpte oss en byrå och en matta. Kvällen avslutades med filmen "I love you Man". Den kan jag rekommendera om ni vill skratta lite.

Idag har vi varit på Ikea igen. Vi åkte dit tidigt för att äta lite frukost men gick ut med två lampor. Sedan blev det en tur till 421 också där Linus köpte sig ett par byxor och jag hittade en jacka som jag tror att jag skall köpa. När vi kom hem blev det Home Makeover i vår lägenhet. Mattan lades på plats, byrån skruvades ihop och sattes på plats. Vi hängde också lite tavlor samt möblerade om lite, jag är mycket nöjd med resultatet. Men mitt upp i allt så gick en propp och allt blev svart, tur att Kicki räddade oss med en ny propp.

Ja och nu är middagen uppäten och det känns att man varit igång så resten av kvällen kommer spenderas i soffan. Tyvärr har det inte blivit någon träning men däremot har ju massa andra saker blivit gjorda! Och det ingår ju också i mitt nya liv, att få saker gjort istället för att skjuta upp på allt. Så hoppas ni har en trevlig helg så hörs vi morgon när jag kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer: