måndag 28 september 2009

Min dröm


Här är de kompisar som fick följa med mig hem. Den stora hunden brukade jag gå ut med när jag var liten. jag tog ett skärp om halsen på hunden så fungerade det som koppel så gick jag ut och släpade den efter mig och lekte att det var min riktiga hund och att vi var ute på promenad. Tur att mamma envisades med att sätta platspåsar på hunden för annars hade det inte varit så mycket kvar av den idag utan mest bestått av smuts. Utöver gosedjuren fick jag hem massor av kort. Så nu blir det till att inhandla ett(eller flera) stort album som dom kan sitta i. Annars var det mest småplock så som smycken och gamla prydnads saker. Jag hann inte riktigt med allting idag så vi får ta resten någon annan dag.

Men det var kul att titta igenom sina gamla saker. Det var en massa skolarbeten och prov sparade och ärligt talat så var jag grym i skolan på den tiden. Bara guldstjärnor och mvg:n på varje arbete och prov jag hittade. Ja det var tider då, annat är det nu. Jag läste också en text jag hade skrivit när jag var liten. Jag gick nog i klass två och texten hade rubriken Min dröm. Den handlade om hur jag när jag blev större skulle gå på cirkus och se clowner. Efter cirkusen skulle jag gå till McDonalds och äta och kanske få göra min egna hamburgare.
Ni vet alla dom där McDonaldskalasen man var på när man var liten, då fick ju födelsedagsbarnet göra en hamburgare och gå in i köket. Jag ville verkligen också göra det men fick aldrig det för jag hade aldrig kalas på McD. Men nu är min barndomsdröm uppfylld med råge och det är inte alla som kan säga det ;)Dock inte delen med cirkusen, det får bli ett senare projekt.

Nä nu skall jag äta lite och hoppas på att lite mat kan bota min onda mage. Bye

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahahaha, jag fick fan aldrig gå på nåt mcd kalas. men kul för dig at din dröm gick i uppfyllelse. ;)

Är det lika kul som du trodde att göra sin egen hamburgare? ;) Haha!

by the way, har länkat till ett av dina inlägg i mitt blogginlägg idag :) De du! Gratis reklam. haha

Anonym sa...

Jag kan följa med och titta på cirkus! Det är roligt roligt!