tisdag 22 september 2009

Dagen som aldrig ville ta slut...

... är det idag för den som undrade. Har suttit hel dagen i skolan och det kändes seriöst som det aldrig, aldrig, aldrig skulle ta slut. Jag är ju som bekant inget stort fan av grupparbeten och för varje grupparbete jag gör blir jag påmind om varför, det tar ju så fruktansvärt lång tid!!! Alla ord skall diskuteras och alla måste godkänna allt, whaaaa ja blir galen av grupparbeten. Om det istället hade gått snabbare så hade jag gillat grupparbeten men nu måste man ta hänsyn till andra vad gäller tider och liknade så då tar det dubbelt så lång tid som om man skulle gör det själv. Jag tycker istället att diskussionsgrupper är en bra ide, där man träffas och ger feedback på varandras arbeten. På det sättet missar man inte att lära av andra men man får själv bestämma över hastigheten på arbetsgången. Mycket bättre enligt mig, tur att jag skall bli lärare så jag kan införa en slags reform och ändra på allt det här grupparbetstramset som förse går i dagens skolor och universitet!
Jag vet att jag låter lite upprörd här nu igen och att vara upprörd inte är en del i mitt nya sunda liv men ibland så kan man inte hjälpa att bli lite granna upprörd. Grupparabeten är ett upprörande ämne helt enkelt och jag tror att det är många som håller med. Det är ju (oftast) inte personerna i grupparbetena som gör att det tar lång tid utan själva arbetssättet i sig.

Över till något annat. Ja jag hade ju tänkt att träna lite idag men om sanningen skall fram så är jag helt slut efter dagen i skolan och jag har en bestående huvudvärk så jag har faktiskt avbokat dagen pass. Jag vet, BUUUU på mig, men jag funderar på att träna imorgon innan kvällsbion som jag skall på. Aja jag får se men idag orkar jag banne mig inte träna. Plus det att min Snoos kommer hem över natten så då vill jag ju vara hemma och kramas på honom! Bättre lycka med mitt nya liv imorgon helt enkelt. Nu skall jag äta mellanmål och vila en stund.

Inga kommentarer: