lördag 19 september 2009

Hör du mig?

Så då lider även denna dagen mot sitt slut. Skulle egentligen varit duktig och gått på promenad med Linus men så blev det inte, är för trött faktiskt. Men jag har jobbat och varit och handlat ialf.

Efter alla mina år på jobbet (McDonalds)så kan man ju tycka att jag borde sluta förvånas över hur konstiga människor är och det faktum att de inte lyssnar på vad man säger. Idag stod jag i driven och delade ut maten till bilarna som var där. En man hade beställt 4 menyer samt 2 happymeal och det är dennes tur att få sin mat i luckan. Han kör upp och jag hälsar. Sträcker ut en påse och säger, " I denna påsen är det 2 McFeast menyer och 2 cheddardippar" Sträcker mig efter nästa påse samtidigt som mannen svarar med "ok va bra då var det allt i denna påsen då?" och börjar lägga i växeln i bilen från friläge för att köra därifrån.
Men snälla människa lyssnar man inte?!! Jag sa ju va det var i påsen och dessutom så hade han beställt ganska så mycket varav två happymeal, tror man på allvar att allt det få plats i en liten papperspåse stor nog att rymma 2 menyer??? Han hade inte heller ännu fått sin dricka. Tror man då att dom också ligger i påsen? Lyssna på vad jag säger direkt så slipper jag upprepa det flera gånger. Det skulle inte spela någon roll om jag så sa " här va din prinskorv med potatismos" för folk skulle bara säga ok och köra därifrån.
Ja men man får ju inte det tråkigt på jobbet med alla dessa människor som inte lyssnar och det är ju alltid något...

Nä nu är det film och mys i soffan som gäller!