torsdag 24 september 2009

Nykter?

Nä det blev inget inköpt i Frölunda. Jag hittade massa saker som jag blev sugen på att köpa men i mitt nya liv ingår det ju att försöka tänka igenom mina köp, ungefär så här: Behöver jag verkligen den här saken? varför då? Om svaren på frågorna är vettiga så får jag lov att köpa men annars inte. Detta är fortfarande lite svårt men jag lär mig sakta men säkert. I alla fall på vägen hem så blev jag inkallad till en poliskontroll. Jag blev alldeles skakig och det kändes som jag gjort något dumt. Varför blir det jämt så när man ser en polis när man kör? Det är ju fånigt egentligen. Jag vet ju att jag inte gjort något olagligt och att det bara är rutinkontroll men ändå så blir jag nervös. Jag fick i alla fall visa mitt körkort och göra nykterhets kontroll. Och surprise jag var nykter och tur är väl det!

Inga kommentarer: