torsdag 21 januari 2010

Sjuk och skola

Hej igen...
Jag jag har varit lite frånvarande några dagar och det är för att det varit lite mycket på samma gång. Jag blev helt plötsligt sjuk, förkylning och sen så började nästa kurs i skolan samtidigt som jag var sjuk. Nya intryck, böcker som skall beställas och läsas osv. Och jag var ganska så däckad av förkylningen så när jag väl var hemma ville jag bara sova och ha lugn och ro. Men nu är förkylningen nästan helt borta, jippi! Och skolan, ja den är ju inte så mycket att göra åt, det är bara att börja plöja igenom alla böckerna. Jag hoppas verkligen att de är bra för så mycket som de kostade borde de vara det bästa jag någonsin läst. Jag förstår inte hur de tänker, fattiga studenter som får nästan inga pengar alls skall köpa böcker för en hel förmögenhet, hur går det ihop?

Ja ja nu är historian i gång i alla fall. Har hittills varit på två föreläsningar och en "hej och välkommen" dag. Eftersom jag var förkyld och otroligt snorig så fick jag ju självklart världens snorattack under föreläsningarna. Kul att sitta och nysa och snora i en stor tyst sal med ca 80 personer i. En del irriterade blickar vändes åt mitt håll eftersom mitt hysteriska nysande och snorande störde. Men what to do, man kan inte hjälpa att man är sjuk. Jag kanske kommer att vara "Snortjejen" i ett och ett halvt år nu, ja kärt barn har många namn!

Inga kommentarer: