fredag 15 januari 2010

Förväntansfull klenis

När jag vaknade nu i morse hade jag förväntat mig världens träningsvärk i hela kroppen. jag började mes att röra benen lite lätt för att undersöka hur illa det var men när jag inte kände något annorlunda i dem så fortsatte jag röra resten av kroppen. Ingen träningsvärk så långt ögat kunde nå. Men när jag skulle resa mig upp ur sängen och hävde mig på armarna så kom det! Oh in i gatan va det kändes i armarna, bröstet och axlarna. Där var det, all min träningsvärk har ansamlats på ett och samma område, kul! Ok det känns väl lite i ben och övrig kropp men inte ens i närheten av vad det känns i armarna. Ja och om det var någon som inte ännu listat ut det så är det Bodypump som är ansvarigt för känslan i mina armar, axlar och bröst.

I går under passet slog det mig att det är ju helt fantastiskt hur klen jag är. Jag tycker ärligt talat att de flesta övningarna är jobbiga men så tittar man på resten av deltagarna i salen så har alla ganska så mycket mer vikter än vad jag har. Ok igår är väl ingen bra dag att jämföra eftersom det var ca 2 månader jag tränade styrka sista men ändå. Jag är en klenis!

1 kommentar:

Mimmi sa...

Det spelar ju ingen roll hur mkt vikter dom andra har, bara man själv tränar med vikter som passar en själv! :)