torsdag 14 januari 2010

Fråga från läsare

Vad är Kettlebells?

Kettlebells är en träningsform som så vitt jag förstått är ganska så ny i Sverige. Formen har kommit till mitt gym och igår var det tänkt att jag, Vickan och Erica skulle gått på ett pass för att testa. Jag hade ingen aning om vad det var eller om jag skulle tycka det va kul. Det enda jag visste var att det skulle bli ofantligt jobbigt och att det var någon form av slägga eller liknade man skulle svinga som motvikt. Men det var lite fel. Så på efterfrågan har jag tagit reda på vad Kettlebells är för något och det ser ni om ni klicka här

Jag blir lite avskräckt faktiskt nu när jag vet vad det är men skam den som ger sig. Klart man måste testa innan man avsäger sig det. Det kanske inte är så jobbigt som det ser ut och vem vet jag kanske hittar mitt träningskall. Någon som provat som vet hur det är?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jätte kul men väldigt tufft. Lycka till!

Tina Bäckhag sa...

Bara namnet avskräcker ju en..

MissIL sa...

Hahahaa

Oj, det såg ganska roligt ut faktiskt:)