måndag 11 januari 2010

Edward och Bella

Ja jag erkänner, jag har blivit en Twilight-tönt. Men jag kunde inte hjälpa det, det är något speciellt med de böckerna så man blir helt fast. Jag är just nu i mitten va den tredje boken så ni kan förstå att jag har läst. Men det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör att man blir så fast och inlevelsefull. Ni som också har läst böckerna, vad tycker ni? Jag tror att det är en blandning av spänning, handling om det okända(vampyrer mm) men mest av allt så tror jag det är den otroliga kärleksskildringen som finns i böckerna. Den är verkligen mäktig. Jag har även kollat in de två filmer om böckerna som spelats in, Twilight och igår var jag och Linus på bio och såg den senaste New Moon. Filmerna är jätte bra men i min mening inte riktigt lika bra som böckerna är. Fast dom var ändå magiska, det brukar ju vara det när det skildras starka kärlekshistorier.

2 kommentarer:

Johanna sa...

åååh har du blivit en twilight nörd?! I DON'T JUDGE! hahaha, nämen vad kul för dig :) jag är sån greys nööörd just nu. behöver snart ha säsong 3. kom på att det är den enda säsong jag själv 'ger, men har nog lånat ut den till nån?! VEM HAR MIN GREYS??

Tina Bäckhag sa...

Det är svårt att låta bli att fastna i Twilight-världen!