tisdag 5 januari 2010

14 år till salu

Jag tycker väldigt mycket om att läsa men nu när jag är student så har jag inte så stor lust att läsa eftersom jag redan läser och läser kurslitteraturen som en tok. Då finns det lixom ingen ork kvar till de frivilliga roliga böckerna. Men på sommrarna läser jag som en galning och plöjer igen massor av böcker och när hösten kom 09 tänkte ja ge det ett försök att läsa en vanlig bok också. Det var faktiskt inga problem att läsa utan snarare avslappnande att få slippa kurslitteraturen för ett tag. Men trots att det inte var några problem blev jag inte klar med boken jag började läsa i höstas förrän strax innan jul. Boken heter 14 år till salu och var jätte bra men den var fruktansvärt hemsk att läsa och jag fick ont i magen, blev illamående och jätte arg när jag läste den. Därför drog jag mig för att läsa den och det slutade med att det tog en hel höst att läsa den lilla boken. Men det var inte för att den va dålig utan den var jätte bra och lässvärd. Men den var väldigt hemsk på något sätt så det var ingen lättläst bok och för mig tog den sin lila tid.

Eftersom 14 år till salu var svår att ta sig igenom ville jag att nästa bok skulle vara någon som jag visste att jag skulle vilja läsa och som jag blev tagen av. En sådan bok som man inte vill sluta läsa utan som man bara längtar till att få läsa igen. Exakt så har flertalet på mitt jobb uttryckt att Twilight- böckerna är så därför har jag precis börjat läsa den första av 5 böcker. Jag är nu på s62 och hittills är den bra. Jag väntar fortfarande på att bli helt tagen av den men det kanske kommer, jag håller tummarna!



Inga kommentarer: