tisdag 6 oktober 2009

Motion=ont i knäna?

Hej hopp alla!

Så gårdagens spinningpass gick som en dans! Jag hade under hela dagen gått och känt irritation över något som jag inte riktigt vet vad vad det var. Ni vet en sån där dag då man helt enkelt vaknar och är arg. Arg på alla jobbiga människor, arg på jobbet, skolan ja arg på allt helt enkelt. Igår hade jag en sådan dag men det gick över under spinningen. Jag använde min irritation under passet och jag orkade hela passet utan att bli trött eller tycka att det va jobbigt. Jag borde nog vara arg varje gång jag skall träna så kommer det gå lättare. Tål att tänkas på.

Men på tal om motion så har ett ljushuvud vid Linköpings universitetssjukhus kommit på massa enligt honom smarta saker. Bland annat att motion är dåligt och inte alls hjälper mot övervikt. Han påstår att det snarare ger fler dåliga konsekvenser än bra. Han säger att man får skador och om man är överviktig så får man ont i knäna av motion. Och blandar man motion med att äta nyttigt eller en diet så kommer det gå riktigt illa, vi blir på dåligt humör och vi blir hungriga.
Seriöst! Då skall vi se hur bra jag mår när jag väger 170kg för att jag inte rör på mig och för att jag äter allt som kommer i min väg. Då skall vi se hur mina knän mår efter att ha burit upp mina 170kg i år efter år. Och det här med att vi blir hungriga om vi äter enligt en diet, ja men väger man 170kg så har man ju en matsäck efter det också. Inte konstigt att man blir hungrig när man får i sig mindre kalorier än vad man gör av med. Och rör man inte på sig genom exempelvis motion så gör man ju knappt av med några kalorier så det blir inte så mycket att äta då. Tror fasen att man är hungrig då! Dock rekomenderar han mediciner som svaret på våra hälsoproblem. Läs själva och se vad ni tycker:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5911098.ab

Vad tycker ni, borde jag sluta upp med mitt nya liv och istället ägna mig åt ätartävlingar, soffliggande och pillerknappring eller skall jag fortsätta? För jag vill ju inte få ont i knäna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fortsätt ditt nya liv men en liten chokladbit då och då är helt OK :)

//T