tisdag 27 oktober 2009

Hej alla glada!

Så då var det nästa dag i mitt nya liv. Eftersom jag är otroligt nöjd med hur gårdagen gick är jag övertygad om att idag kommer att gå minst lika bra. Jag skall strax till skolan för att jobba på grupparbetet och efter det åker jag direkt till jobbet för att jobba fram tills dess att det är dags att gå hem och lägga sig. Dagen kommer bli utan vila och utan ro men det skall inte bli några problem inte. Om ni inte märket det så har jag bestämt mig för att lägga till en nya sak till till mitt nya liv, nämligen att föröka börja varje dag positivt och försöka hålla det så länge det går. Det känns inte lika motigt att gå upp och åka till skolan, spenadera hela dagen där, sen åka till jobbet och spendera hela kvällen där om man tänker på vilka positiva saker det för med sig. Så det skall jag härmed försöka göra. För att citera ett gammalt väl beprövat uttryck från jobbet, "Välj glädjen". Jag har valt glädjen, hoppas nu bara glädjen väljer mig.Le och va glad så blir dagen lättare - förhoppningsvis

Inga kommentarer: