torsdag 1 oktober 2009

Jag fryser sönder

Brrr vad det är kallt. Termometern på balkongen visar 7 grader och helt plötsligt är det höst och snart vinter. Vad hände lixom och när hände det? Det var ju bara förra veckan som jag gick till skolan iklädd en liten kofta som jacka och idag frös jag nästan sönder iklädd tjock jacka.

Jaja det blir ingen after work för min del idag ialla fall. När jag kom hem så kände jag att nä jag orkar faktiskt inte, jag vill vara hemma ikväll och ligga under min filt, äta lite chocklad och dricka te. Så det är vad jag planerar att göra idag. Jag tror nog inte att det blir någon träning heller men det får jag se. Ibland kommer dessa dagar då man känner för att bara vara och jag tror att det är viktigt att ha några sådana dagar ibland. Så idag skall jag ha en sådan dag.

Denna veckan har hittills varit dålig på träningsfronten men det är så det är. Motivationen går lite upp och ner men huvudsaken är att man tränar. Sen om jag tränar en gång ena veckan och 4 gånger andra veckan så spelar inte det så stor roll för mig. Självklart är mitt mål att träna minst 2 ggr/veckan och helst 3 ggr/veckan men ibland blir det mer och ibland mindre. Men det slutgiltiga målet är ju att jag skall må bättre och få en sundare livstil och det kommer jag inte att göra om jag tvingar mig själv till att åka och träna de dagar jag inte känner för det. I alla fall inte nu i början, för så kommer jag bara tröttna istället för att tycka att det är kul. Så vi tar nya tag imorgon så får vi se om det blir någon träning då.

Föresten så gick dagens opponering bra och jag tror inte vår grupp har något att oroa sig för. Imorgon börjar nästa kurs och även den är i form av grupparbete. Vi vet ju alla hur jag känner för grupparbeten;) Men den nya lugnare Jessica finner sig i situationen (förhoppningsvis) så det skall nog gå bra.

Inga kommentarer: