torsdag 3 december 2009

Jag har valt fel

Jag har under de senaste veckorna kommit till klarhet med att jag uppenbarligen valde fel utbildning, jag borde ha valt lärare mot yngre åldrar istället. Jaha varför det då, jo för jag vill me baka kaka, dansa rytmik, planera måltider och skriva med en och ett halvt radavstånd. Vem skulle inte vilja gå den utbildningen i 3 år lixom. Tänk så mycket kaka man skulle få under de åren, namn nam. Ja och träningen få man ju också, rytmiken inför de allra yngsta barnen. Ok de kanske inte är så givande och intensiv träning men ändå. Ja tänk att istället för att slita i 4.5 år med tenta efter tenat, arbete efter arbete och bok efter bok få dansa och äta bullar i 3 år... ja vilken skulle ni välja? Nä skämt och sido, inget ont om utbildningen mot de yngre åldrarna, jag vet faktiskt inte så mycket om den. Det har bara råkat sig så att det är de sakerna jag sett under de närmsta veckorna. Men det känns ändå lite orättvist att när jag och Theres sliter håret av oss med vår c-uppsats sitter det en gäng vid bordet bredvid och planerar vilken Musli man borde ha vid frukostsamlingen.

Inga kommentarer: