fredag 5 februari 2010

Äntligen fredag?

God morgon alla glada! Idag är det fredag och de flesta tänker nog., äntligen! Ni kommer att komma hem i eftermiddag och bara vara lediga, åh så skönt. Kanske äta lite god mat, kolla någon bra film eller varför inte en kväll på stan.Ja för det gör ju inget om det blir sent för sen finns ju två dagar till att bara slappa på och vara ledig. Åh va härligt för er att det äntligen är fredag. För mig själv blir det inte riktigt lika härligt men jag är inte bitter. Nä nu skall jag åka till skolan för en föreläsning, sen kommer det 3 timmars didaktik som slutar klockan 4. Därefter bär det direkt av till jobbet för jag börjar ju jobba vid 5 tiden. Jag börjar egentligen kvart i 5 men det blir lite väl tajt så jag får börja när jag kommer vilket jag tror är vid 5. Sen så jobbar jag fram till klockan 23 ikväll och då, då är jag ledig resten av kvällen. Då skall jag slänga mig i snön, rulla runt och skrika ÄNTLIGEN FREDAG! För sen när jag vaknar på lördagen vet jag att det ligger en massa skolböcker som bara väntar på att bli lästa. Åh va skönt att det äntligen är fredag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska vi bilda klubb? =/
Men när vi är klara lärare och har semester hela sommaren ska vi rulla runt i gräset och skrika ÄNTLIGEN!! Då är det vår tur att njuta och då jävlar!!
//T